FANDOM

Polandball (Poljskalopta), poznat i kao countryball (zemljalopta), je internet meme generiran od strane korisnika koji ima svoje začetke na /int/ sekciji stranice Krautchan.net u drugoj polovici 2009. Meme se manifestirao kroz velik broja online stripova u kojima se zemlje prikazuju u obliku loptastih persona koje pričaju na vrlo lošem engleskom jeziku te izvrgavaju ruglu nacionalne stereotipove i međunarodne odnose. Ovaj tip stripova se naziva i Polandball (čak i u slučaju kad Poljska nije među akterima) i countryball (tj. kolektivno countryballs).

PolandballEdit

Polandball vuče svoje korijenje iz 'cyber-rata' u rujnu 2009. između poljskih internetskih korisnika i ostatka svijeta koji se odvijao na stranicama drawball.com. Te stranice, koje nude virtualno okruglo platno, dopuštaju svojim korisnicima na njima crtati što god požele, ali i crtati preko postojećih crteža drugih korisnika. Na poljskom internet prostoru došlo je do ideje da se nacrta poljska zastava preko okruglog platna na drawball.com te je na tisuće Poljaka suradnjom uspjelo preuzeti platno, bojajući ga u bijelo crveno riječima "POLSKA" u sredini. Nakon koordinacije na 4chan-u, taj crtež je prekriven ogromnom svastikom.

Polandball walking.gif

Krautchan.net je imageboard na njemačkom jeziku čiju /int/ sekciju posjećuju netizeni koji koriste engleski jezik. Začetak Polandball meme-a se dodjeljuje Falcu, Britancu sa /int/-a, koji je u listopadu 2009. stvorio taj meme koristeći MS Paint da bi na jedan apolitičan način trolao Wojaka, Poljaka sa iste sekcije koji se koristio vrlo lošim engleskim jezikom. Nakon toga stripove Polandball su s puno entuzijazma stvarali i Rusi.

Premisa Polandball-a, koji je popularnost stijekao za vrijeme nesreće u Smolensk-u u kojoj je poginuo poljski predsjednik Lech Kaczyński, je da predstavi Poljsku i njenu Povijest Poljske|povijest, odnose sa drugim zemljama te stereotipovima, fokusirajući se na poljsku megalomaniju i nacionalne komplekse. Interakcije između countryballs-a uglavnom se pišu na vrlo lošem engleskom jeziku i internet slangu, koji podsjeća na Lolcat meme, te na završetku svakog stripa Poljska, koja se namjerno crta sa crvenom bojom gore i bijelom dolje (obrnuto od stvarne poljske zastave), završava plačući.

Neki Polandball stripovi se tvore na premisi da Rusija može letjeti u svemir, dok Poljska ne može. Jedan od najpopularnijih Polandball stripova započinje sa premisom da će planet Zemlju ubrzo udariti ogromni meteor, što dovodi do toga da sve zemlje razvijene svemirske tehnologije napuštaju Zemlju i ulaze u orbitu oko nje. Na kraju stripu Poljska, još na površini Zemlje, plače i na vrlo lošem engleskom izgovara kanonsku frazu Polandballa "Poland cannot into space" (Poljska ne biti mogla u svemir). Na ovaj duhovit način, Rusi privode kraju svu diskusiju za Poljacima oko toga čija je zemlja superiorna. U jednom drugom Polandball stripu koji prekapa u povijesno-političku satiru, Poljska se čini kao da dosađuje drugim countryball-ima, ali svojom izjavom "Kad smo slomili Rusiju i Turke bili smo najveća zemlja na svijetu... i..." navodi druge countryballe da joj se otvoreno smiju. Poljska, sad iziritirana, izusti "kurwa" i podigne znak na kojem piše "Internet serious business" (Internet ozbiljan posao), što je internet slogan koji se koristi da se ismijava druge koji tretiraju određene teme s omalovažavanjem te u pravoj tradiciji Polandballa završava plačem.

Ostali countryballs-iEdit

Polandball uključuje stripove i sa tematikom drugih država, ali po konvenciji ovi stripovi se također nazivaju Polandball, iako se mogu i zvati countryball stripovi. Po stranicama lurkmore.to Bavarska ima svoju vlastitu loptu, a zasebne lopte su stvorene za države SADball, Katalonijaball i Sibirball između ostalih. Singapurball ima oblik trokuta te se zove Triangapore; Izraelcube ima oblik hiperkocke (što upućuje na izraelsku fiziku); Kazahstanbrick ima oblik cigle; a Britanija se prikazuje sa cilindrom i monoklom.

Animirani Polandball

Also on FANDOM

Random Wiki