FANDOM

Palauball je countryball u zapadnom Tihom oceanu.

Palau je u početku riješeno prije više od 3.000 godina, a možda prije 4.500 godina, vjerojatno od strane migranata s Filipina. Britanski trgovci postali su istaknuti posjetitelji u 18. stoljeću, nakon čega je širi španjolski utjecaj u 19. stoljeću. Nakon poraza u španjolskom američkom ratu, Španjolska je 1899. godine prodala Palau i veći dio ostatka karolinskih otoka u Njemačku. Kontrola je proslijeđena Japanu 1914. godine, a tijekom Drugog svjetskog rata Sjedinjene Države su 1944. preuzeli otoke Skupu bitku Peleliu između 15. rujna i 25. studenog, s više od 2.000 Amerikanaca i 10.000 japanskih ubijenih. Otoci su formalno prolazili u Sjedinjene Države pod pokroviteljstvom Ujedinjenih naroda 1947. godine kao dio Trust Territory of the Pacific Islands. Četiri četvrti Trust Territory formirali su jednu federaliziranu Micronesijansku državu 1979. godine, no općine Palau i Marshallski otoci odbili su sudjelovati. Palau, najzapadniji skup Carolineovih otoka, umjesto toga je 1978. izabrao samostalni status, odobrio novi ustav i postao Republikom Palau 1981. godine, a 1982. godine potpisao je Sporazum o slobodnoj zajednici s Sjedinjenim Državama. Nakon osam referenduma i Izmjene i dopune Ustava Palauan, Sporazum je ratificiran 1993. i stupio je na snagu 1. listopada 1994. godine, označavajući Palau neovisni de jure (nakon što je Palau bila neovisna de facto od 25. svibnja 1994. kada je starateljstvo otkazano). Zakonodavstvo koje je Palau donijelo "izvanzemaljski" financijski centar donijelo je Senat 1998. godine. Palau je 2001. godine donijela svoj prvi bankovni propis i zakone protiv pranja novca.

Also on FANDOM

Random Wiki